Comunicat 14/10/2010

Escrito por La Plataforma el . Posteado en Interés, Noticias

LA PLATAFORMA D’ALMASSORA AMICS DE LA MAR informa que avui ha assistit a la reunió a l’Ajuntament de la Comissió de Seguiment d’Obres de la Costa.A aquesta reunió han estat presents: -L’alcalde :Vicente Casanova Claramonte. -El Cap Provincial de Costes: Ignacio Gil. -El concejal de Platges: Vicente Bernat. -El concejal d’Urbanisme: Enrique Brisach. -La concejala d’Assumptes Veïnals: Ramona Palomares . -El potant –veu del PP: Luís Martínez. -L’Absència de l’arquitecte Municipal que també estava convocat. -El portaveu del PSOE : Carmina Martinavarro. -El portaveu del BLOC: Xavier Trenco. -El president de l’associació PLA DE LA TORRE: Juan Montilla. -La presidenta de l’associació MOS QUEDEM: Maria Tajes. -El president de l’associació de VECINOS PLAYA DE ALMAZORA: Francisco Garcia Pagán.L’alcalde ha parlat de la seua inclusió en la Comissió ,donada la seua recent formació. -La presidenta de la PLATAFORMA D’ALMASSORA AMICS DE LA MAR :Evelia Beltran. La finalitat d’aquesta reunió ha estat informar-nos de les Obres de Regeneració de la Costa d’Almassora amb carácter d’urgència ,urgència que suposa no poder començar abans del 2012.Aquestes obres consisteixen segons ha informat Ignacio Gil ,cap de Costes de Castelló, en: 1 ) L’ACURTAMENT DE LA PRIMERA ESCOLLERA EN FORMA DE T ,la de devant de Catalans. 2 ) LA SUPRESSIÓ TOTAL DE LA SEGONA ESCOLLERA EN FORMA DE T,la de davant del Camí Ben-Afelí. 3) LA CONSTRUCCIÓ D’UNA ESCOLLERA DE 260m. DE LLARGADA, 75m. dels quals aniran sota l’aigua,DAVANT DE LA CALLE LAS FAROLAS aproximadament. 4)ALLARGAMENT DE L’ESCOLLERA DE PALMERETES A 87m.,aquest allargament sumergit. 5)APORTACIÓ DE MATERIALS A LA PLATJA PER PUJAR EL NIVELL DE LA SORRA. 6)A PARTIR D’ACI CAP AL PLA DE LA TORRE I CAP AL RIU NO HI HA PREVIST FER RES MÉS . La demora en la informació ha estat la complicada situació de la nostra costa a causa dels temporals extraordinaris que han fet fer i refer el projecte unes quantes vegades fins aplegar a la solución més EFECTIVA SEGONS ELS TÈCNICS. S’ha vist amb escepticisme la retirada de l’escollera en forma de T i la no actuació en la zona del PLA DE LA TORRE.El pressupost final amb el que és compta és de 3 milions d’euros.S’ha cregut convenient donar un vot de confiànça als tècnics i creure amb el seu projecte, tot i que des de l’observació del comportament de la nostra mar es veien pegues, com ara la no actuació al PLA DE LA TORRE.El Cap de Cosres ha afirmat que l’escollera que s’ha de construir davant el carrer Las Farolas protegirà també tota la zona Sud. El mateix Cap de Costes ,l’alcalde i el concejal d’Urbanisme i tots els membres del PP assistents a la reunió,així com l’associació MOS QUEDEM corroboren que aquesta obra de PROTECCIÓ té com a destí final la protecció de la CONSTRUCCIÓ D’UN FUTUR PASSEIG.Ignacio Gil ha afirmat que el projecte del Passeig el té ja acabat i preparat però que abans s’ha de protegir bé la costa;ens comenta que faran unes infografies perquè els afectats i la gent el veja bé de manera més clara. També comenta el Cap de Costes que ja ,després de la neteja d’urgència d’aquest últim temporal,analitzarà els danys i va a redactar una sol.licitut per a fer unes obres d’emergència en quant li ho autoritzen. S’ha quedat que ens faran aplegar el plànol a les associacions i als grups polítics assistents perquè els associats ho puguen veure. Juan Montilla planteja el camí d’accés al Grau pel Muro ,s’explica que és Àrea Portuària.Que la Refineria en el seu moment va comprar tots els terrenys i els va tancar.El defensor del poble ha contestat que hi havia un camí i el Port va fer una escollera però s’està intentant aconseguir que hi hagi un accés PEATONAL quan s’acabe la Dàrsena ,perquè això és una zona d’aduana. LA NOSTRA INTERVENCIÓ 1)Entreguem unes fotos al Cap de Costes ,antigues,que mostren la construcció típica de la nostra mar i que és la causa de la sol.licitut del B.I.L..L’alcalde explica que s’intentarà ,dins la disponibilitat de Costes, respectar i estudiar cas per cas en la construcció del Passeig. 2)Insistim en el terme PROTECCIÓ,més que regeneració.Li preguntem sobre la possibilitat de dragar la sorra del Nord del Port al Sud ,la nostra platja ,ja que és el Port el causant de la no regeneració natural de la nostra mar ,cosa que es fa en altres llocs.El Cap comenta que si s’haguera dragat la sorra del Nord amb periodicitat la nostra platja no estaria tan malmesa.Diu que si que s’han utilitzat sediments de dragats per regenerar platges ací a la província de Castelló. 3)Avisem, i Juan Montilla també ,a qui corresponga ,que encara queden restes de l’escollera de davant de la biblioteca del Camí la Mar,i ha resultat gent ferida.És proposa o llevar-la del tot o aprofitar-la per crear un nou espigonet que ajude a protegir la zona. Des de la PLATAFORMA demanen de manera reiterada que es faja de nou l’espigó. 4)Eixida d’aigües ;insistim en la proposta d’un soci que parla de derivar les aigües no cap al mateix lloc sinó cap a punts diferents evitant d’aquesta manera l’aglomerament d’aigua.Se’ns comunica que això és competència del SINDICAT DE REGS. 5)Demanem dates exactes d’execució de les obres .Hi ha uns processos ineludibles i que s’han de complir i el Cap de Costes no parla de menys de 18 mesos d’espera. 6)Demanem informació de en quin punt es troba el projecte de Passeig i la seua maqueta visual,ens diu ,com ja hem apuntat abans,que faran infografies i que el projecte està fet però aquesta obra,la de regeneració, és ara per ara prioritària. LA PLATAFORMA D’ALMASSORA AMICS DE LA MAR informa d’allò que ha ocorregut en la reunió ,valoreu vosaltres mateixos .Hem d’estar a l’aguait perquè després de la Regeneració ve el PASSEIG i hem d’estar preparats per la nostra defensa i reivindicacions davant de Costes. Ara per ara la mar se’ns menja i no ens queda altra solució més que confiar en els plantejaments dels tècnics ,que confíem que aquest cop l’encerten.

Comentarios (1)

• Pepet

Eso de quitar las T es arbitrario y peligroso. Para mi que costas quiere que desaparezca la playa de almazora. Son unos irresponsables. Y que ganas tiene este alcalde de hacer el paseo. Creo que es algo personal.